Verslag Oliebollenwedstrijd

Verslag Oliebollenwedstrijd….door Jack

. Onze traditionele oliebollenwedstrijd werd gevist op Zaterdag 28 december. Net als eerdere jaren werd deze wedstrijd georganiseerd door Cor van der Houwen en Piet Verkade. Hoewel geen inschrijving vooraf nodig was, werd er mede door de goede weerberichten en publiciteit vooraf een mooie opkomst verwacht. En inderdaad maar liefst 58( !!) vissers melden zich s’morgens in het clubhuis, waar de schalen met oliebollen al klaar stonden. Daaronder opmerkelijk veel WSV-bootviskanonnen en vissers van onze zustervereniging de Slufter .Tri reed af en aan en kreeg iedereen keurig op tijd op de (zelf gekozen) stekken. Met een fris windje in de rug en zakkend water lag de zee er prachtig bij.

Na het startsignaal kwamen er bij de eerste keer indraaien langs het hele parcours al wat baarsjes en botjes op de kant. Kort nadat ik blij zo’n had laten meten, kwam mijn bijna-buurman Rene Brederveld met 5 wijtingen aanlopen, zodat de grijns meteen weer van mijn gezicht kon. Rene had de vis van ver weg gehaald. Waarschijnlijk bleven de wijtingen , die s-nachts dicht onder de kant komen, door het bedekte weer voor sommige vissers en op sommige plaatsen nog een paar uur net binnen werpbereik. Toen het zonnetje doorkwam leken de vangsten wat terug te zakken . Langs het hele parcours werd leuk gevangen, maar uiteindelijk gaven de wijtingen de doorslag.

De winnaar Albert Leeuwis, ving meer dan 30 vissen, en bleef daarmee de nummers 2 en 3, Ed Brand en Rene Brederveld voor. De familie Leeuwis deed het sowieso uitstekend: Dochter Femke was de beste jeugdvisser en mocht , als blijk van waardering haar vader in de poedersuiker zetten. Dat deed ze prima en Albert zag er al snel uit als Pablo Escobar na een dag vergelijkend waren onderzoek .Op de dag voor de wedstrijd hadden Cor en Toon een bezoek aan de Makro gebracht om samen met bijdragen van sponsoren, een mooie tombola te draaien Dat lukte Piet Verkade als tombola-master uitstekend, al waren de prijzen net zo ongelijk verdeeld als eerder op de dag, de vissen. Voor wie er niet bij was: laat voortaan uw staatsloten door Rianne Kreuger kopen.

Veel dank aan de organisatoren en alle vrijwilligers die van deze “klassieker “onder de strandviswedstrijden een groot succes hebben weten te maken.