NFB strandviscompetitie 2020 gaat niet door.

Mede door alle onrust en opnieuw strengere gedragsregels t.a.v. Covid-19 in de directe landen om ons heen, maar zeker ook door telkens ook in ons land nieuwe gevallen van Covid-19 besmettingen op feestjes en bijeenkomsten waar veel personen bijeenkomen en waar de 1,5 meter niet gewaarborgd kan worden, lijkt het steeds lastiger om de NFB-strandviscompetitie 2020 te organiseren.

De meeste clubgebouwen waar wij dit jaar de wedstrijden gepland hebben kunnen (binnen de 1,5 meter afstand) niet meer dan 30-40 deelnemers huisvesten en het lijkt er dan ook op dat het gezellige verzamelen voor en het samenzijn na de wedstrijden met een tombola en prijsuitreiking niet te organiseren zijn.

Na veel overleg tussen een aantal van u, moeten wij ook zo dapper zijn om te constateren dat zonder een vaccin ter bestrijding van Covid-19 wij onmogelijk de competitie vorm kunnen geven. Zouden wij dat wel doen wij heel veel van het kenmerkende; de sfeer, het gemoedelijke, de sportiviteit en ja ook die gezelligheid, zouden gaan verliezen…..

Wij kunnen niet anders dan de NFB-strandviscompetitie 2020 afgelasten, en met hoop uit te kijken naar het volgende seizoen 2021. Hopelijk dat wij de organiserende verenigingen 2020 bereid zullen vinden om in 2021 weer de wedstrijden te organiseren. Uiteraard zullen wij in proberen om nog in augustus dit jaar  nieuwe data in 2021 vast te stellen.